پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118597
کاهش نرخ سود بانکي اجتناب‌ناپذير است
تاریخ انتشار : 1393/06/02 12:33:25
نمایش : 1995
علي طيب نيا گفت: هم‌اکنون اقتصاد کشور در شرايط خاصي قرار دارد که به همين راحتي‌ها نمي‌تواند نسبت به بخش‌هاي مختلف اقتصادي کشور برنامه‌ريزي کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وزير امور اقتصادي و دارايي تاکيد کرد: با توجه به روند نزولي نرخ تورم در کشور، کاهش نرخ سود بانکي و تسهيلات اجتناب‌ناپذير خواهد بود.

علي طيب‌نيا در گفت‌وگو با افکارنيوز در خصوص نحوه انعکاس انتظارات تورمي در برخي متغيرهاي اقتصادي و توليد اظهار داشت: هم‌اکنون اقتصاد کشور در شرايط خاصي قرار دارد که به همين راحتي‌ها نمي‌تواند نسبت به بخش‌هاي مختلف اقتصادي کشور برنامه‌ريزي کرد.

وي با بيان اين‌که افزايش شديد نرخ تورم در يکي، دو سال اخير تمام فعاليت‌هاي اقتصادي را دچار مشکل کرده است، افزود: آنچه که از جهت اقتصادي اهميت دارد، به طور عمده قيمت‌هاي اسمي و قيمت‌هاي واقعي است.

وزير اقتصاد با تاکيد بر کاهش نرخ تورم و دستاوردهاي دولت در اين زمينه، عنوان کرد: در برخي از متغيرهاي اقتصادي امکان کاهش نرخ‌ها هست و اصلي‌ترين آنها، نرخ سود سپرده و تسهيلات بانکي است که هم‌اکنون در دستور کار دولت قرار دارد.

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اين‌که نرخ تورم در حال حاضر به هدف‌گذاري دولت، يعني تورم ۲۵ درصد رسيده است و احتمالا تا پايان امسال شاهد نرخ تورم پايين‌ترين خواهيم بود، تصريح کرد: دولت در يک زماني اين کار را انجام داد و شاهد بوديم حداکثر نرخ سود را ۲۲ درصد در شوراي پول و اعتبار محدود کردند.

طيب‌نيا ادامه داد: حالا هم در پي روند نزولي نرخ تورم، در شوراي پول و اعتبار اين موضوع را پيگيري خواهيم کرد و اميدواريم تعديل در نرخ سود سپرده و تسهيلات اتفاق بيفتد.
وي متذکر شد: در زمينه ساير متغيرهاي اقتصادي آن چيزي که اهميت دارد، اين است که ما جلوي افزايش اين متغيرها را بگيريم.

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اين‌که براي مثال، قبلا در بعضي از دوره‌هاي زماني با رشد شوک‌وار نرخ ارز روبه‌رو بوديم، تصريح کرد: ما در صورتي که بتوانيم نرخ تورم را کنترل کنيم، مي‌توانيم انتظار داشته باشيم که در آينده، باز هم نوسانات و تغييرات شديد نرخ ارز رخ ندهد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html